Založ si blog

Poďakovanie

Keďže vonku prší, vonku sa robiť nedá, tak som sa rozhodla pozrieť staré texty ktoré som písala kedysi a nezverejnila. Niektoré by som chcela teraz dať na známosť. Tento je z roku 2011, keď som šla na súd kvôli pestúnskej starostlivosti. Viem, mala som ho zverejniť vtedy, ale nechcela som som, aby sa to zle pochopilo. Napísala som to, lebo som potrebovala vyventilovať svoje pocity, ale nemala som odvahu to zverejniť a mám pocit že to treba.
Pôvodný text:
Tak tento týždeň mám súd, konečne, lebo dlhšie už by som to nevydržala, žalúdok mám na vode.  Bojím sa ako to dopadne, aj keď získam to čo chcem, aj keď nie. Bojím sa aj jedného aj druhého výsledku. Idem sa stať znova pestúnkou. V mojom veku už  to hraničí so zdravým rozumom. Keď som si  pozrela pozvánku na súd a videla, čo znova musím pozháňať,  chýbalo mi tam len  vyjadrenie od psychiatra(psychológa?  – ten, čo určuje duševne zdravie, nikdy neviem, ktorý je ten správny), neviem, či v mojom prípade by nebolo žiadané.
Za čo sa chcem poďakovať a komu?
V súčasnej dobe je trend nadávať na domovy, na sociálnych pracovníkov, ako nechcú vychádzať po ruke žiadateľom o náhradnú starostlivosť.  Ale ja mám skôr opačnú skúsenosť, preto  sa im chcem poďakovať za všetko, čo pre mňa a moje deti urobili. A nemali to so mnou ľahké,  strašne som ich uháňala, lebo  chcela všetko  vybaviť  do prázdnin, aby deti už v septembri mohli nastúpiť u nás do školy. Pritom sme museli  ešte  čakať, kým mi deti  zaradia do zoznamu voľných detí pre náhradnú starostlivosť a aby toho nebolo málo, tak museli spolupracovať pracovníci z troch miest, pretože  deti boli z jedného mesta, v domove boli v druhom meste a ja som z tretieho mesta. Všetci mi maximálne vychádzali v ústrety.  Takže ďakujem veľmi pekne za všetko pracovníčkam UPSVAR Žilina, Liptovský Mikuláš a detského  domova  Ružomberok.
Ďalej chcem ešte poďakovať „tetám“ z detského  domova za ten kus práce, ktorý vykonali pre tieto deti. Všetci tí, ktorí na pracovníkov domovov nadávajú, si neuvedomujú, že deti tam mnohokrát prídu zavšivavené, bez základných hygienických návykov s množstvom chorôb vyplývajúcich z špiny a biedy a hlavné sú to zranené, ubolené detské dušičky, ktoré boli zraňované tými, čo im mali poskytnúť lásku a  ochrániť ich pred zlom tohto sveta. A všetko toto musia tety z domovov sa snažiť prekonať, vyliečiť nielen telo a hlavne dušu týchto detí, lebo kým sa dostanú do pestúnskej starostlivosti sú väčšinou v domove. Nie je to ideálne, ale keď dieťatu ubližujú tí, čo  ich majú chrániť, táto voľba je lepšia. Keď tie moje sa dostali  domova, pripadali mi ako také stratené zvieratká, a teraz, keď ich vidím som na ne pyšná a vďačná za tie detské dušičky, ktorým pomohli objaviť, že svet nie je len zlý.
Keď dopisujem tieto riadky, deti sú už moje, teraz treba upokojit žalúdok, žiadne žalúdočné vredy, musím vydržať, do 70 nemám nárok na nudu.

Pas

24.10.2023

Tak som si bola vybaviť nový pás, starý som mala pár rokov prepadnutý, tak je najvyšší čas na nový. Čo keď si zmyslím cestovať po svete? No a tam má čakala novinka, musím dať odtlačky prstov, ako zločinec. Celý život pracujem, platím dane, aj tak sa správajú ku mne ako k zločincovi. Je zaujímavé, že imigranti nepotrebujú ani pas, ani žiadne doklady a nieto ešte [...]

Čo mi vadí

17.10.2022

Vadí mi, ako po tej streľbe urážajú strelcových rodičov. Vôbec si neuvedomujú, že chlapec bol pubertiak a to je obdobie, kedy sebe lepšia výchova môže zlyhať. Je to obdobie vzdoru. Chalan má 18 si myslí, že môže všetko, že mu rodičia nemajú a nemôžu rozkazovať. Búri sa a je v opozícii. Najmä ak je vysoko inteligentný, tak sú pre neho jeho rodičia sú starí, [...]

Pamätáte si na študenta Šmída

14.10.2022

Myslím si, že nejak tak sa volal študent, ktorého mali policajti zabiť počas demonštrácie 17. novembra 89. Potom sa zistilo, že to bol agent ŠTB a jemu sa samozrejme nič nestalo, len vypukla „nežná“ revolúcia a došlo k zmene režimu. Nepripadá vám to čo sa stalo v stredu, podľa toho ako sa to rozbieha, niečo podobné. Politické zneužitie smrti na zmenu, alebo [...]

Dolinková

Ochranná ruka či ultimátum? Smer podržal Dolinkovú, čas má však už len do konca mesiaca

11.05.2024 05:00

Je to šanca ukázať, čo dokáže, povedal predseda zdravotníckeho výboru Vladimír Baláž (Smer).

koláž, fotky, mReportér

Ľuďom pod Tatrami sa naskytol nevšedný pohľad na divú zver priamo v obci. Neboli to ale medvede

11.05.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Na Orave našli mŕtve telo s bodnou ranou, nevylúčili cudzie zavinenie

10.05.2024 18:21

Prípadom sa zaoberajú žilinskí kriminalisti.

Steve Bannon

Trumpov exporadca Bannon neuspel s odvolaním v kauze pohŕdania Kongresom

10.05.2024 16:44

Teraz mu hrozí, že si trest bude musieť odpykať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 398
Celková čítanosť: 1238713x
Priemerná čítanosť článkov: 3112x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy