Včera sme s malým tretiakom počítali. Učia sa deliť štýlom odpočítaj. Zase dostali počítať celú stranu. Na sobotu, nedeľu 2 – 3 strany. A tak sme odpočítali od
54 šestku 9 krát, aby sme sa dozvedeli, že 54/6=9, ďalej 47-7, 72-9, 66-11, 120-20, 540-80, takýmto štýlom sme počítali ešte 4 zadania po 5 delení. Robíme to už druhý týždeň. Každý deň jedna strana, sobota, nedeľa dve. Do zblbnutia. Pred mesiacom sme takto spočitavali do 1000, teraz odpočítavame do 1000, učíme sa násobeie, delenie! Rozmýšľam, či si to autor učebnice aspoň raz preriešil. Ani sa nedivím, že deti teraz neznášajú matematiku. Veď my keby sme sa ju učili takýmto štýlom, tak ju nenávidím doteraz. Žiadne logika, žiadne rozmýšlanie, len mechanické spočítavanie, odpočítavanie ako roboti. Po dvoch takýchto zadaniach- 10 deleniach(odpočítavaniach) je chalan úplne grogy, nepomáhajú ani finty na 9,10, a zrušenie nuly pri prikladoch nad 100. A to vždy máme pred sebou ešte minimálne dve zadania. Nerozumiem tomu. Nemali by sme u nich rozvíjať logiku? .Je fakt, nádejným otrokom logiku netreba, ešte by im to došlo a začali by sa búriť. Zo začiatku, aby sme rozumeli, čo znamená krát, aj delenie sme aj my počítali 3+3+3,9-3-3-3 , ale potom sme sa rýchlo naučili násobilku, delenie a riešili príiklady, aby sme to vedeli využiť. Na konci 3. ročníka sme rapotali násobilku, ako keby bičom plieskal a vedeli sme ju používať. Bože, kým si teraz chalan vypočíta, koľko bude stať 8 rožkov po 6 centov, aj mu ich vypredajú a my sme to mali vypočítané hneď.
.. ...
lol to som si nevsimol. Dedko ma podobneho... ...
firen Pozri si, čo som napísal nižšie...... ...
Ja mám v tomto celkom výhodu. Ak ...
Ono celé to naše školstvo je akési ...
Celá debata | RSS tejto debaty