Po tom, čo sa prevalil škandál s deviatackými testami s matematiky ma zarazilo nielen to, že žiakom pridali body, potom nechápem, ako majú byť podkladom pre prijatie na strednú školu, keď výsledky týchto testov sú nepravdivé a nemajú žiadnu výpovednú hodnotu o vedomostiach žiakov. Čo ma najviac zarazilo, je to, že žiaci mali prílohu so vzorcami. Začína ma zaujímať, na čo majú naši žiaci pamäť. Už sa od nich nevyžadujú básničky, podľa pravopisu príspevkov na diskusiách tvrdé, mäkké i im nič nehovorí, takže vybrané slová naspamäť sú pre nich španielska dedina , násobilka – na strednej sme radi, keď vedia do päť, výpočet percenta je nezvládnuteľný úkon. Už som zažila v diskusiách aj názor, že dejepis, zemepis je zbytočný. Vyzerá to tak, že naši žiaci budú vedieť len pokec, facebook a to je všetko, lebo ani poriadne hľadať na internete nevedia, nevedia si roztriediť informácie. A ešte niečo budú vedieť, vulgárne rozprávať. Ja viem, že sa propaguje názor, že načo sa zbytočne bifliť údaje, veď sa to dá nájsť na internete, len ja si stále myslím, že všeobecný rozhľad by mal mať každý . Okrem toho, čo sa netrénuje, zakrnieva. Tak si myslím, že jediná výhoda takéhoto učenia je, že našim žiakom nehrozí Alzhaimer, nemôžu stratiť pamäť, keď žiadnu nemajú. Veď, keď si pomyslím, že mám pomaly 55 a viem ešte stále zarecitovať verše zo Slávy dcéry, Maríny, Detvana, Mor ho, List Tatiany Oneginovi po rusky, donedávna som vedela aj Kráľa tmy po nemecky, z matematiky si pamätám mnohé vzorce a verím, že trojčlenka je základ, dejepis, zemepis, zvieratka a burina ma stále bavia. Ja viem, niekto sa spýta, že čo mám z toho, nuž dobrý pocit a myslím, že dám Alhaimerovi zabrať, aj keď sa už začína vo veľkom prejavovať.
Verím, že učiteľov to na základnej nebaví, lebo všetci dobrí žiaci im prejdú do osemročných gymnázií a im tam ostanú len slabší žiaci a nemá to kto ťahať. Pamätám si, ako sme cez prestávky pred písomkou z matiky vysvetľovali slabším žiakom, drvili sa s nimi, skúšali sme ich, len aby dostali lepšie známky. Ďalšou príčinou straty motivácie žiakov je, že je veľa stredných škôl, vysokých škôl(pomaly viac ako žiakov), zrušili sa učňovky a každý žiak vie, že sa dostane či na strednú alebo vysokú školu. Načo by sa učil, keď štvorkár sa dostane na gymnázium, žiak nespraví maturitu, ale už je prijatý na vysokú.
Ešte niečo, začína sa objavovať v diskusiách o úrovni školstva, názor, že za pokles úrovne školstva môže Ftáčnik, lebo prijal zákon o financovaní na žiaka. Omyl páni, tento zákon prijal Fronc, a jedná sa o zákon 597/2003 Z. z. ZÁKON zo 6. novembra 2003 o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení, takže KDH môže za tento stav. Takže páni, treba študovať, tak ako sa hovorilo za našich čias „Učiť sa, učiť sa, učiť sa „a až potom diskutovať.
U nás dve pre externistov. A tuti ...
Ako kto, niekto si pamätal vzorce ...
My sme sa v škole učili o mnohých ...
lenže my sme si ich pamatali aj vedeli ...
A ja si dodnes pamätám báseň Sviňa ...
Celá debata | RSS tejto debaty