Založ si blog

Podobnosť čisto náhodná

V 68 som mala 12 rokov, presne 21. augusta som mala oslavovať meniny. Moja prvá oslava mením s kamarátkami. Mesiac predtým bol otec s kolegami z práce v ZSSR na zájazde. Prišli úplne šokovaní. V správach hlásili, ako u nás prenasledujú komunistov, ako sú napádaní, v správach boli zábery, aké sú u nás protivládne demonštrácie.  Báli návratu domov, nešlo im to do hlavy, lebo keď odchádzali na zájazd, u nás bol kľud.  Keď prišli domov, nechápali, prečo si tam novinári  vymýšľajú, keď u nás sa nič nedeje.

Tú noc z 20 – 21 si pamätám. Zobudila som sa na to, že mama  plače. Otec ju utešuje, že vojna nebude, že to nejak ustojíme. Keď som sa spýtala, čo sa deje, tak mi povedali, že nás napadli Rusi.  Vtedy som ju uvedomila hluk lietadiel. Bolo to strašné. Napriek všetkým, čo teraz hrdinsky vykrikujú, že sme sa mali brániť a bojovať, som rada, že sme to ustáli. Som vďačná za krásnu mladosť, za pokojne detstvo mojich detí.  Keď bol v 90-tych rokoch v Žiline Mečiar, predviedol nám stíhačky. Ten zvuk ma zabíjal do zeme a išla z toho hrúza a to sa nič nedialo. Neviem si predstaviť, že by niesli sebou bomby.  Keď vidím tie stíhačky v televízii pripadajú mi ako draví vtáci, ide z nich strach, dokonalé stroje na zabíjanie. Každý národ by si mal svoje problémy riešiť sám. Ja si viem predstaviť, že to, čo si na nás vymýšľali ruskí novinári v 68, takú istú nadprácu robia teraz novinári v Líbii. Pretože treba nájsť zámienku, majú ropu a ich predstavitelia nám nejdú po ruke.

Keď som v deň, keď Američania napadli Srbsko, povedala v diskusii, že tomu treba zabrániť, lebo to je začiatok vojen.  Kto dal právo nejakej vláde rozhodnúť, čo je pre iný národ dobré?  Vymazali ma pre porušenie pravidiel. Bola som šokovaná. V živote som nepoužila vulgárne slovo a predpokladala som, že v demokracii môžem povedať svoj názor, keď som sa ho nebála povedať ani za predchádzajúceho režimu.

Treba zastaviť to vraždenie v Afganistane, Iraku, Líbii. Ja viem, že zbrojárske firmy majú plné sklady a treba ich vyprázdniť.  Kedy prídeme na radu my? Máme vodu, to je po rope najdôležitejšia surovina. Možno, že máme šťastie, že máme tak predajnú  vládu. Keďže  tá  ju  dá aj zadarmo, za poriadny úplatok, vyzerá,  že nám to nehrozí.

Pas

24.10.2023

Tak som si bola vybaviť nový pás, starý som mala pár rokov prepadnutý, tak je najvyšší čas na nový. Čo keď si zmyslím cestovať po svete? No a tam má čakala novinka, musím dať odtlačky prstov, ako zločinec. Celý život pracujem, platím dane, aj tak sa správajú ku mne ako k zločincovi. Je zaujímavé, že imigranti nepotrebujú ani pas, ani žiadne doklady a nieto ešte [...]

Čo mi vadí

17.10.2022

Vadí mi, ako po tej streľbe urážajú strelcových rodičov. Vôbec si neuvedomujú, že chlapec bol pubertiak a to je obdobie, kedy sebe lepšia výchova môže zlyhať. Je to obdobie vzdoru. Chalan má 18 si myslí, že môže všetko, že mu rodičia nemajú a nemôžu rozkazovať. Búri sa a je v opozícii. Najmä ak je vysoko inteligentný, tak sú pre neho jeho rodičia sú starí, [...]

Pamätáte si na študenta Šmída

14.10.2022

Myslím si, že nejak tak sa volal študent, ktorého mali policajti zabiť počas demonštrácie 17. novembra 89. Potom sa zistilo, že to bol agent ŠTB a jemu sa samozrejme nič nestalo, len vypukla „nežná“ revolúcia a došlo k zmene režimu. Nepripadá vám to čo sa stalo v stredu, podľa toho ako sa to rozbieha, niečo podobné. Politické zneužitie smrti na zmenu, alebo [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 398
Celková čítanosť: 1234840x
Priemerná čítanosť článkov: 3103x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy