Prosba

11. apríla 2021, nezavisla, Nezaradené

Pán nový minister zdravotníctva,

Chcem Vás poprosiť, aby ste zrušili povinnosť nosenia rúška v exteriéri, nech aspoň tam môžu voľne dýchať. Vy sám ako doktor musíte vedieť, ako škodí nedostatok kyslíka.

Prečo to píšem. Chodím zarána do lesoparku. Nikde nikoho len ja a pes. Ideme do kopčeka, ktorý stúpa v 30 stupňovom uhle asi kilometer, potom sa uhol zvyšuje. Opakujem ja, pes a vtáčiky a tu nás obieha dievčina, chlapec.  Do toho kopca beží a cez ústa má respirátor, rúško.  Ledva dýcha. Viem, že ten kopec dá zabrať pri behu aj bez respirátora alebo rúška, kedysi som to aj ja skúšala behať. Prosím Vás v mene pľúc tých detí, veď nevieme, čo si nesú do budúcnosti. Ja ako astmatik, viem, čo je to, keď sa dusíte kašľom a nemôžete to zastaviť. Takisto, ak bude dochádzať k uvoľneniu, tak Vás tiež prosím, nech sa zruší tá komédia s respiratorom.

Od rána som rozmýšľala, či to napísať, ale nedá mi to. Je mi ľúto tých detí aj tých všetkých, čo musia celý deň mať respirátor na ústach.