dnes zomrel človek

29. augusta 2017, nezavisla, Nezaradené

Dnes zomrel človek. Majster N kamarát mojich detí. Ja som moc nemusela jeho relácie, ale moje deti ich zbožňovali.

Prečítala som si rozhovor s ním na Extraplus a zaujali ma posledné vety,  tak ho chcem citovať:

„Poznám jednu pieseň, volá sa Ľudskosť, spieva ju Kristína na text Kamila Peteraja, ktorú nehrá nijaké rádio ani verejnoprávny rozhlas, napriek tomu, že je krásna a má hlboké posolstvo. Každému ju odporúčam. Nedá mi, aby som z nej necitoval slová, ktoré mi utkveli v pamäti: „Nevyjedz z taniera, čo patrí iným. Mysli na chudákov uprostred zimy. Dožič aj inému kus jeho šťastia. A ver, že dobré sny sa ti raz vrátia. Neklam, že nemáš dosť, máš, čo ti stačí. To, čo máš navyše, musíš vždy strážiť… Neober celý strom, neotráv studňu. Aj keď si vysoko, skloň sa k nej ku dnu… Čo spadlo z neba, do neba sa vráti. Kto iným nedal, akoby sám, akoby sám stratil. Pozri sa do očí deťom a chorým. Tým, čo sa chytajú aj slamky v mori. Skús plachtu rozprestrieť, keď niekto mrzne. A daj mu kus tepla, vždy ľahšie usneš…“

Zbohom, odpočívaj v pokoji