upútavka na knihu

20. apríla 2012, nezavisla, Nezaradené

Dostala som mail  od blogera ako upútavku na knihu „Demokracia je principiálny omyl“ od autora Pavla Petra Kysuckého.  Prečítala som si úryvky z knihy. Možno by som si aj knihu prečítala, ale to čo vyslovil na adresu žien a detí, tak z neho urobilo pre mňa duševného chudáka a odpísalo aj jeho dielo. A on vyslovene propaguje bitie žien a detí. Lebo ako hovorí môj muž, len duševný  a telesný chudák bije ženu a deti.  Muž pokiaľ je chlapom, tak si vie autoritu udržať silou svojej osobnosti a nepotrebuje si ju dokazovať  tým, že otĺka svojich blízkych.  Ja som na deti kričala, jedovala sa, sem-tam aj buchnát dostali po chrbte  a koľko razy  to trvalo, kým ma  poslúchli, ale muž sa ich nikdy nedotkol, veď  baby boli jeho princezničky a chalan jeho nástupca, vždy sa s nimi skôr rozprával, málokedy kričal, (jedine, ak zobudili, keď bol unavený)ale stačilo, aby sa na nich škaredo pozrel a už ho poslúchli.

Čo sa týka emancipácie,  som rada, že prebehla, napriek tomu dúfam, že to nedôjde až tak ďaleko, ako v Amerike, že sa chlapi budú báť nás pochváliť, podržať dvere, odniesť ťažký náklad, aby neboli obvinení z obťažovania, pretože ja mám rada, keď ma chlap pochváli, že dobre vyzerám, pomôže mi s nákupom a podrží dvere a podobné drobnosti, ktoré spríjemňujú život nám ženám. Myslím si, že ženy sú rovnako šikovné, ako muži, ak nie šikovnejšie. Veď žena musí chodiť do práce, potom sa učiť s deťmi,  urobiť večeru, upratať a to všetko každý  deň.  Máloktorý chlap by taký nápor vydržal, aj keď sa nám snažia pomáhať, ale aj tak celá domácnosť je nám na krku a hlavne teraz, keď mnoho chlapov odchádza za prácou do sveta. Veď ako sa hovorí ľudové príslovie, chlap je hlava rodiny, ale žena je krkom, ktorý tou hlavou hýbe.  A samozrejme musíme o seba dbať, lebo to sa žene neodpúšťa, keď prestane o seba dbať.  Chlap môže mať brucho, že si nevidí na topánky, to je v poriadku, ak to má žena, už je zle.  A názory:  ak priberie po svadbe chlap –konečne vyzerá ako chlap, ak žena –  už si chytila chlapa, už nepotrebuje o seba dbať.

Asi som trochu feministka, aj keď feminizmus v terajšej podobe mi nesedí, ale zase mu vďačíme za mnoho.