Zrúcaniny nášho „mládi“

26. februára 2011, nezavisla, Nezaradené

Bola som zhrozená z toho, čo ostalo z Figara. Počas štúdia som bývala na garde a tu vôňu som priam neznášala, miešala sa s pachom Dimitrovky a hlavne, keď som bola hladná, umocňovala môj hlad. Ale keď som neskôr sa vracala do Bratislavy a vlak prechádzal cez Nové Mesto a mne do nosa udrela vôňa Figara, začala som cítiť strašnú pohodu.Cítila som sa mladá, ako keby som bola znova bláznivou študentkou. Tak, teraz keď pôjdem na stretávku po 30 rokoch, bude mi táto vôňa chýbať.

Dúfam, že garda nie je tiež zrúcanina. Príliš skoro sa stávajú z vecí, ktoré predstavujú našu mladosť zrúcaniny.Aj mnohých ľudí, ktorí boli súčasťou našej mladosti, sa stávajú takéto zrúcaniny. Pekný hrdý chlap, odborník, stratil zamestnanie, ďalšie nezohnal rok, dva, lebo z fabrík sa stali zrúcaniny. Žena nezvládala znášať nedostatok peňazí a jeho zúfalstvo a rozviedla sa s ním. Teraz ho vídavam pre Kauflandom žobrať o pár centov na chleba. Nie je to dobré, keď chlapi, ktorí by mohli hory válať, žobrú.