Založ si blog

Debyrokratizácia v školstve

Tak ako každý človek pracujúci v školstve, keď počuje, že sa ide znižovať byrokracia v školstve, tak sa mu otvára nožík vo vrecku, lebo vie, že zase  pribudne nejaké nové tlačivo, alebo štatistika, ktorú nevyhnutne potrebujú naši úradníci, aby nám mohli znižovať byrokraciu. Ale to čo vyviedli s RIS(rezortný informačný systém) nemá obdoby.

Začalo to Froncom. Dovtedy bol relatívne pokoj. Tlačivo vysvedčenia sa nemenilo už hádam dvadsať rokov, kto vedel,  tlačil na polroku opis vysvedčenia, maturita nevyžadovala veľa papierov.  Od vtedy sú každý rok nové tlačiva na vysvedčenia, a keď sa nedá nič zmeniť, tak aspoň vyčiarkavanie. Raz za rok prišla nejaká mimoriadna štatistika. Prišiel Fronc a muselo sa tlačiť polročné vysvedčenie a byrokracia spojená s maturitou dosiahla dovtedy nevídané formy.  Chválabohu, ďalší minister povinné polročné vysvedčenie zrušil, ale k maturite pridal ďalšie tlačivo, ktoré myslím  je na jednu vec. Nemá žiadnu informačnú hodnotu, síce hovorí, koľko hodín, ktorého predmetu žiak absolvoval, ale nehovorí nič o vedomostiach žiaka a hodnotenia žiaka, pochybujem, že nejaká škola napíše lajdákovi, že je lajdák. Napíše všeobecné hodnotenie žiaka, čo by mal vedieť a kde by sa mal uplatniť. V tom období vzniklo ďalšie tlačivo: Osobná spis žiaka, kde sú uvedené informácie o žiakovi ( meno, rodičia, tel .čísla), ale triedny si radšej urobí  prehľadnú tabuľku, kde má všetky údaje na jednom papieri, keď nemá vždy po ruke PC.  A spisy mu len zavadzajú na stole.  Nastúpila Radičovej vláda a poslali ma na školenie na RIS –ku. Vízia bola pekná. Do dvoch rokoch mali byť všetky údaje škôl  na ministerstve, nemali sa robiť triedne knihy, žiadna papierová evidencia, nastúpi debyroktatizácia  v školstve.  Už sa mi to nepozdávalo, keď chceli debyrokratizovať a na stránku debyrokratizácie dali  na to na vyplnenie tabuľky. Potom 4 roky ticho. Až tento rok sme prišli v septembri  do školy a zrazu „holt“ treba naplniť do AGENDY (evidenčný program pre školy) údaje pre RIS-ku. Už včera bolo neskoro, v čase najväčšej vyťaženosti na začiatku roku  bolo treba naplniť databázu údajmi. Ale ktorými, to nikto nedal vedieť. A tak sme naháňali triednych aby doplnili údaje o žiakoch,  ktoré som nemala k dispozícii,  ja s mzdárkou sme vypĺňali  údaje o zamestnancoch.  Odoslali sme a pol roka ticho. A prídem 7. 1. do práce a čo ma čaká – RIS a hádajte do kedy má byť hotová  – do 20.1. Zistili sme, že skoro polovicu údajov nebolo treba vyplniť. Chýbajú údaje – vzdelanie a odborné predpoklady učiteľov.  Pozriem do databázy je tam všetko – vysoká škola, odbor vzdelanie, DPŠ, skutočne všetko je to tam. Rozkliknem okno v RIS –ke, skoro  som spadla na zadok. Nie že chcú odo mňa vzdelanie, ale  aj aké mám potvrdenie o dosiahnutom vzdelaní, číslo rozhodnutia, kedy bolo vydané, kto ho vydal, od kedy do kedy som študovala na vysokej škole a samozrejme aj  ak máte DPŠ ešte raz. Páni byrokrati, môžete mi povedať, načo to potrebuje evidovať, načo je to komu a čo tak číslo mojich topánok,  nebude vám náhodou v tej evidencii chýbať? Volala som do AGENDY, prečo keď sú údaje o vzdelaní už v Agende  nahádzané, prečo to neprenáša do RIS, ako ostatné údaje a musím to urobiť ešte raz. Hádajte prečo?  RIS má nové číselníky na vzdelanostné odbory, takže sa nedajú údaje z AGENDY natiahnuť.  

Tak že učitelia a všetci zamestnanci v školstve bacha,  debyrokratizácia v školstve sa blíži, byrokrati potrebujú vykazovať prácu, čakajte, že nám pribudne práca, lebo my nemáme fakt čo robiť a hlavne to treba vykazovať keď je najviac práce, nástup do školy, vysvedčenia, maturity. Ďakujeme Vám za to, že sa nenudíme. A páni na ministerstve,  ja mám na diplome dve čísla, ktoré mám použiť? A dátum vydania diplomu – mám len mesiac a rok, deň si mám vymyslieť?

Pas

24.10.2023

Tak som si bola vybaviť nový pás, starý som mala pár rokov prepadnutý, tak je najvyšší čas na nový. Čo keď si zmyslím cestovať po svete? No a tam má čakala novinka, musím dať odtlačky prstov, ako zločinec. Celý život pracujem, platím dane, aj tak sa správajú ku mne ako k zločincovi. Je zaujímavé, že imigranti nepotrebujú ani pas, ani žiadne doklady a nieto ešte [...]

Čo mi vadí

17.10.2022

Vadí mi, ako po tej streľbe urážajú strelcových rodičov. Vôbec si neuvedomujú, že chlapec bol pubertiak a to je obdobie, kedy sebe lepšia výchova môže zlyhať. Je to obdobie vzdoru. Chalan má 18 si myslí, že môže všetko, že mu rodičia nemajú a nemôžu rozkazovať. Búri sa a je v opozícii. Najmä ak je vysoko inteligentný, tak sú pre neho jeho rodičia sú starí, [...]

Pamätáte si na študenta Šmída

14.10.2022

Myslím si, že nejak tak sa volal študent, ktorého mali policajti zabiť počas demonštrácie 17. novembra 89. Potom sa zistilo, že to bol agent ŠTB a jemu sa samozrejme nič nestalo, len vypukla „nežná“ revolúcia a došlo k zmene režimu. Nepripadá vám to čo sa stalo v stredu, podľa toho ako sa to rozbieha, niečo podobné. Politické zneužitie smrti na zmenu, alebo [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 398
Celková čítanosť: 1231102x
Priemerná čítanosť článkov: 3093x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy